Management Consulting.

Om du r en person som vill ppna en egen retailbutik, men oroar dig ver hur det ska g och r rdd att du inte vet hur du ska gra?
Oroa dig inte. Det finns faktiskt massor av olika fretag p internet som kan hjlpa dig, och du kan ocks g utbildningar.
Men ngra ord som du kanske ska kunna frst r; management consulting, category management, visual merchandiser, action marketing, trade marketing och distributionsstrategi. Alla dessa kan du enkelt hitta om du sker p google.se, men du kan ocks hitta dem p mnga olika sidor som erbjuder retailutbildningar, t.ex. work-shop.se. Vill du g p en sdan utbildning, s kan du enkelt kontakta dem p deras hemsida.
Alla butiker mste ha ett butikskoncept, och det gller utseendet, ytor fr kampanjer, frpackningsdesign, belysning och produktexponering. Med ett butikskoncept har din affr ett tema, en personlighet. Den ska passa fr produkterna den sljer, och de ska passa fr kunderna.
Butikskommunikation innebr att du kar kommunikationen med dina kunder, bde med reklam och personliga mten. Det finns tv olika stt att kommunicera med dina kunder:
Trafikdrivande kommunikation som gr att konsumenten kommer till din butik. Hr tillmpar man ett arbetsstt som r oberoende av media och som ven ser nrmiljn utanfr butiken som en viktig plats i mtet med konsumenten.
Sljdrivande kommunikation som gr att konsumenten handlar, samt ger merfrsljning. Hr anvnder man sig av kampanjer, frpackningsdesign, butikskommunikation och actionmarketing. Metoderna r mnga, syftet r alltid att f avslut i butiken.
Det r ocks bra om du kan ha s mnga kampanjer som mjligt i brjan, s att folk lr sig att knna igen sig p din affr, och associerar den med billiga och bra produkter.
Butiksutveckling r en vldigt viktig del i din karrir. Utan en klar och kundvnlig butik s sljer du inte alls lika mycket som om du verkligen utvecklat den nog.